Summer in Japan

Idén végre megvalósítom régi vágyam és elutazok Japánba, itt lehet követni az eseményeket!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkek

Programok és kultúra a héten

2013.07.08. 16:12 kyttyhi

Tokyoban mindenki Harujakuban és Aoyamaban mászkál akinek jól megy, és szeret menőnek látszani. Ez a két legnagyobb divat negyed, és a nagyon terendik mászkálnak erre. Az iskola szervezte program keretében ide is eljöttünk. Mondjuk a szervezés kifulladt annyiban, hogy ők fizették az oda jegyet.

Először a Meiji-szentélyt néztük meg. Nekem Kamakura és Nikko után nem volt nagy durranás, de a nagy épületes és tömeg után jól esett egy erdőszerű helyen sétálni egyet. A szentély 1920-ban lett felavatva, méghozzá Meiji csészár és Shoken császárné tiszteletére.  Az ő uralkodásuk idejére esett japán külvilágtól való elzártságának vége.  A második világháború alatt a szőnyegbombázások miatt teljesen elpusztult így 1958-ban rekonstruálták.  Teljesen hitelesen lett újjáépítve.

Innen átsétáltunk a bevásárló utcára, ahol fényes neonreklámok, kivetítőkön buzdítottak vásárlásra. Még egy önmagát reklámozó kezdő együttest is láttunk. Nekem annyira nem tetszett, én személy szerint nem vagyok az a Jpop rajongó és szerintem kifejezetten hülyén nézett ki pár tini, cuki hajcsattal teletűzdelt hajjal, lógó fura mintás ruhában. És igen eretnek vagyok, de a barokk kor ruhastílusát idéző rózsaszín porcelánbaba utánzatok is furák… nekem… de ez az én hibám.

Viszont a vásárlási láz minket is magával ragadott, mert egy használtruhaboltban sikerült némi jent elverni.

Tokyo tower

A tokyo torony az Eiffel torony mása mely kívülről érdekesebb, mint belülről. 330 m magas torony kissé szemfényvesztő. Szerintem drága volt. 1500 yen, hogy felmehessünk mind két kilátóba. Van még egy akvárium meg egy viaszmúzeum, de az további 1000 yen lett volna… A nagy kilátó 150 méter magasan van. szóval nyilván csak addig nem éri meg menni…a felső kilátó 250 méter magasan van innen már szép nagy területet lehet belátni, de mivel pont kifogtuk a felhős időt, az olyan érdekességek mint a Fuji, továbbra is láthatatlanok maradtak.  A földszinten egyébként hatalmas boltok és helókittivel túldíszített mütyürök tucatjait lehetet beszerezni, de valahogy sikerült ellenállni….

Csütörtökön a suliban Yukata –viselést próbálhattunk ki (Yukata a nyári Kimono – kimono a hagyományos japán népviselet- pls. nézz utána, ha így sincs meg) Mivel volt egy óránk elmentük ebédelni, ami rossz ötletnek bizonyult mivel mindenki más is elment kajálni, aki a környéken élt és mozgott.  végül némi várakozás után, de megkaptuk a Yakisobankat, amit rendeltünk… Finom volt, és ÉN természetesen rendes magyarként magamba préseltem az utolsó falatot is mert KIFIZETTEM!

Finom volt, és ÉN természetesen rendes magyarként magamba préseltem az utolsó falatot is mert KIFIZETTEM! Utána visszamentünk a suliba és itt volt elsőször szükség arra hogy türelmes legyek. Úgy tűni ebben a menjünk JAPÁNBA nyelvet tanulni bizniszben mi kifejezetten öregnek bizonyultunk mivel a populáció valahol 15-17 között mozog. Nah most a svéd kiscsaj az annyira nagyon irritáló volt hogy egy székkel tettem volna helyre az arcberendezését, de ez csak az én unszimpátiám(meg5 másik emberé akiről tudok)

   Mindenki választhatott magának egy neki tetsző mintát és kaptuk hozzá zori-t(japán papucs) is. Miután beöltöztettek minket, mehetünk teaceremóniára. Nos, igazi tea ceremónián még nem voltam, de egy ahhoz nagyon-nagyon hasonlón igen, amikor seizaban ülsz, és szépen megvárod, míg megcsinálják neked teát, meg egymás után isztok, nem egyszerre.

 Itt a tanteremben az asztalhoz kellett leülni, és már az előre elkészített teát kaptuk, így az egész konkrétan 5 percig tartott. De utána fel lehetett venni egy esküvői kimonót. Ami rajtuk, furán ált, de szép. És jó nehéz. Érdekes egyébként, hogy ott is fehér az esküvő előtti szín, majd a szertartás utáni szín a piros.

Összességében jó volt bár nem épp egy kényelmes viselet. Persze lehet a japán nőkhöz képest rajtam lévő úgy 45 kiló súlyfelesleg és plusz 25 cm magasságban nagy szerepet játszott abban, hogy nem éreztem túl kényelmesnek.  Persze lehet csak kényes vagyok, nem lehet tudni. mindenesetre értékeltem amikor vissza öltözhettem.  Amúgy megtarthattuk a Yukatát, zoristól, legyezőstől, bár nem tudom, mikor fogom legközelebb felvenni… Farsang?


És ismét egy videó, hátha kicsit jobban átmegy a világ, mint az írásom alapján...



Szólj hozzá!

Címkék: tokyo tower Utazás Tokyo Suli Harajuku

A bejegyzés trackback címe:

https://runawayplan.blog.hu/api/trackback/id/tr855396118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása